måndag 14 oktober 2013

Seikkan Thar Street 167/ 173, Yangon

 min "rum." är genomfartsled från vardagsrummet till Agnes rum och köket men det går att stänga till.

vi har fått en bra lägenhet. den är rymlig, har två AC, WIFI, är fräsh men framförallt ligger den bra. den ligger näst intill vad jag skulle säga perfekt. mitt i stan. nära till allt. och faktum är att nästan inga västerlänningar får chansen att bo så centralt som vi gör. priser och regeringen har egentligen satt stopp för det, men William kan.

övergripande bild av stan. centrum eller så kallade "down town" är det den grötigaste biten
 längst ner närmast floden. vi bor vid A:et och skulle säga att det verkligen är mitt i smeten.  

någon älskar rosa. eller har åtminstone satsat på det temat. 

efter lite bök med den en AC:n har Agnes tillslut lagt beslag på det enda sovrummet.
 innan var det för varmt att bo där men nu hoppas vi att hon ska klara det och att AC:n inte ska gå sönder igen. 
 genomfartsleden. alltså andra änden av mitt rum. också den del som skulle kallas garderob/ tvättstuga. 

vardagsrum/ Marias rum/ efter en månad: spegelrum.

de enda lämnade möblerna: soffgruppen. 

vår balkong. där tvätten torkar extremt snabbt vid morgonsol. 

det mest banala. köket. fick tillslut en stekplatta och ett kylskåp. men det fungerar fint!

vår andra balkong på eftermiddagen. det som anses som nödutgång och skräpställe. 
har dock intsett att vill jag sitta ostört i solen får jag försöka knö ihop mig på brandstegen.  
dusch/ tvättstuga till vänster och toalett till höger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar