tisdag 17 september 2013

I've got a suprise for you.

the end of the world. nja, inte riktigt. men det var kanske lite så jag ändå hade föreställt mig den här perioden. om jag nu hade föreställt mig något, alls. för ärligt talat så tänkte jag inte så mycket på tiden här innan jag åkte. var totalt uppslukad av nuet och älskade varje dag som gick.

men så anländer jag. och det blir ändå någonting annant, såklart. för Burma är inte alls så bakom flötet som man kan tro. förvandlingen har rasat i fart och om jag har börjat förstå människor rätt så har det sista året varit revlotionerande. man har plötsligt fått börja bära "vanliga kläder," bankomater ser man i varje hörn, monopolet på tidningar, hemsidor och jornalisters aktiviteter har upphört, människor flyttar till Singapore för att söka lyckan, landsbyggden töms sakta ut, man får resa över floden, till södern, upp i norr och mycket mer där till har hänt. som att vi har fått WIFI i vår lägenhet. vem hade kunnat ana det innan jag åkte?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar