lördag 31 augusti 2013

borjan pa nagot nytt

Michel, Agens och en Maria under paraply. 
Agnes och Michel. 
 det blev inte riktigt som vi hade tankt oss. efter en godnatts somn och frukost i enkel kontinental stil sa borjar dagen med vantan. och vantan. och vantan. efter nastan tva timmar efter utsatt tid dyker williams brorsa upp. trodde att vi skulle fa en alman introduktion av Rangon men vi borjar med att vi besoker varldens storsta Pagoda, alltsa budistiskt tempel. nastan allt ar i guld och kan genom regnet urskilja ett fatal tursiter. kanske tre. och om det ar nagot jag far lara mig under dagen sa ar det att vi inte  smalter in sa bra som jag trodde. igarkvall reagerade inte sa manga men nu klanger manniskor pa oss. de ar overallt. speciellt nar det kommer till att vaxla pengar. william blir vart stora stod och tur ar val det. annars hade de med sina flinka fingrar lurat av oss var enda dollar vi har pa fickan. pagodan ar vacker och jag tanker att i soluppgang masten den glimma utan dess like, men idag far vi noja oss med att se den genom gradasset. for nog att det regnperiod fortfarande. regnet har i perioder vallt ner under dagen och tempraturen ar bara omkring en 27 grader. skont. jag langtar inte efter solen. william bjuder pa middag och vi bara tar in allt det nya. som att vi maste lara oss lite siffror pa burmesiska siffror sa vi kan aka buss. for har ar engelskan noll. och da menar jag verkligen noll.

Shwedagon Pagoda. 
Schwedagon Pagoda. 



mulan-taket. 
flipp-flopp är skomodet här. 



2 kommentarer: